2/12/08

Jo ja m'he pagat els fills


S’acaba d’anunciar, a bombo i platerets, que a partir de la tardor de l’any que ve els nens podran tenir una targeta de transport que els permetrà viatjar per 35€ l’any. A canvi d’això, ara resulta que la resta de targetes de transport s’apujaran bastant més que la inflació, per tal de contrarestar el que perdran amb les targetes dels nens.

Doncs, mireu, jo no hi estic d’acord. N’he tingut tres, de fills, i me’ls he pagat tota soleta. En uns temps on només tenies 12 setmanes de baixa per maternitat, i on allò de la “conciliació de la vida laboral i familiar” no s’havia inventat i sorties de la feina cap a les 8 del vespre, pel cap baix, i ja te les apanyaries si els nens sortien d’escola a les 5 de la tarda.

I ara resulta que he d’ajudar a pagar els fills dels altres? Ja està bé, de la broma aquesta! Hi ha un munt de gent que s’ha hagut d’espavilar tota la vida per tirar endavant la feina i la família, sense cap mena d’ajuda ni de reconeixement, i amb totes les pegues possibles si eres dona, mare i a sobre volies tenir una vida professional.

Estic absolutament d’acord amb la creació de la targeta infantil, no faltaria més. Però que no me la facin pagar a mi, que ja en tinc prou amb els meus impostos, i que no em pugin la meva targeta de transport un 7%, per pagar als fills dels altres.