11/12/08

Els nassos de Fraga


Em resistia a parlar del tema Tardà, perquè m’incomoda moltíssim. Tinc massa respecte pel que significa la representació del poble en qualsevol parlament, i aquest respecte em porta a ser molt crítica amb els que no se n’adonen de la dignitat que han de presidir tots els seus actes i totes les seves paraules, si han estat designats per tan alta funció. És en aquest sentit que, normalment, les actuacions de Tardà em posen dels nervis. És, sens dubte, una persona molt vàlida per a moltes coses, i fins i tot per la política. Però mentre no aprengui a comportar-se com un diputat –és a dir, amb la solemne dignitat d’haver estat escollit per centenars de milers de persones- més valdria que ho deixés córrer. No sé si m’explico.

I no se val a dir, com s’ha repetit aquests dies, allò del “i tu, més”. M’és ben bé igual que a la COPE es demani cada dia la dimissió del Borbó, que se n’expliquin les seves disbauxes amoroses –se n’haurien d’explicar també, segons m’han dit, les seves disbauxes dineràries- o que cada dia diguin tot el que diuen sobre Catalunya i els catalans i que aquí no protesti ni ase ni bèstia. A veure si queda clar: si no es va als tribunals pel que diu la COPE, tampoc no s’ha d’anar als tribunals pel que diu Tardà. I viceversa. Que vol dir que, a l’inrevés, també.

Però ara ha ficat cullerada Manuel Fraga Iribarne. Ha dit, pel que llegeixo, que habría que ponderar el peso de los nacionalistas colgándolos de algun sitio. I ha afegit, referint-se a la frase de Tardà, que es de las cosas más gruesas que he oído en mi vida y que más me han escandalizado. I algú li hauria de dir a Manuel Fraga que a molts de nosaltres encara ens escandalitza més que ell continuï lliure i amb llibertat d’expressió, quan va ser membre durant molts anys dels consell de ministres de Franco que signava penes de mort. A què ve ara, escandalitzar-se perquè algú digui de forma metafòrica que “mori el Borbó”, quan ell és un assassí actiu? Fins quan haurem d’aguantar que els feixistes no es podreixin a la garjola fins que petin?